IMG_1378_0fa

3x gezonde, makkelijke én lekkere ontbijtjes

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo’n boterhammen fan. Het liefst pak ik een wit broodje. Maar dat is natuurlijk niet helemaal gezond. Echter eet ik de laatste tijd helemaal geen brood meer, maar andere gezonde, makkelijke én ontzettend lekkere ontbijtjes. Vandaag deel ik ze met jullie.

Griekse yoghurt met fruit
Griekse yoghurt is naar mijn idee de aller lekkerste yoghurt die er bestaat. Hij is ontzettend romig! Wat mij verbaasde is dat Griekse yoghurt de gezondste yoghurt is die er bestaat. Vol met eiwitten, dus ook ideaal voor na het sporten. In de ochtend eet ik een bakje met een paar scheppen Griekse yoghurt. Je hebt Griekse yoghurt met 0%, 5% en 10% vet. Zelf pak ik altijd 5% vet. De Griekse yoghurt combineer ik met fruit, zoals bijvoorbeeld appel of banaan. Ik merk dat ik door deze combinatie lang vol zit en minder neig naar (zoete) tussendoortjes.

IMG_1207_707

Havermout met banaan, kaneel en honing
Deze combinatie heb ik laatst ontdekt. Heerlijk! Ik pak een kommetje en doe hier wat havermout in, snij een banaan in kleine stukjes, doe er een flinke snuf kaneel bij met honing. Uiteindelijk is het de bedoeling dat dit een papje wordt. Hiervoor doe ik er nog wat water bij op gevoel. Je kan hiervoor ook (amandel)melk kiezen. Stop dit in de magnetron en wacht ongeveer 2 minuten.
Mix het geheel, en je hebt een heerlijk gezond ontbijt. Eventueel kan je nog wat rozijnen toevoegen.

IMG_1140_2a3

IMG_1143_589

Smoothie bowl
Oké, hier ben je wel iets langer mee bezig dan bovenstaande ontbijtjes. Maar goed, wanneer je een dagje vrij hebt is deze heerlijk! Smoothie bowl betekent een smoothie, maar dan in een kom. Wie heeft niet die heerlijke foto’s voorbij zien komen op Facebook en Instagram?

IMG_1378_0fa

De ingrediënten:

  • 3 eetlepels Griekse yoghurt
  • Bakje ingevroren frambozen
  • Een halve banaan
  • Een aardbei
  • Wat ontbijt granen

Laat de frambozen ontdooien en stop deze in de blender met de Griekse yoghurt. Gebruik deze als de basis voor de smoothie bowl. Versier de smoothie bowl met de overige ingrediënten. Yum!

Eventueel kan je hem een avond van te voren maken, waardoor je hem alleen uit de koelkast hoeft te halen en te serveren.

Wat is jullie favoriete ontbijtje?

Eet smakelijk en liefs,
Lydie

Geplaatst in: Food

5 gedachtes over “3x gezonde, makkelijke én lekkere ontbijtjes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *