Dagboek: 4 dagen Londen

Vandaag schrijf ik een beknopt dagboek van mijn vierdaagse reis naar Londen met mijn ouders van afgelopen weekend. We hebben ontzettend veel gedaan en dit hebben we allemaal gepropt in 3,5 dag. Lees snel verder wat we allemaal hebben gezien.

Bij het etentje na mijn diploma-uitreiking, kreeg ik van mijn ouders een brief aangereikt met daarin het leuke nieuws dat we met zijn drieën een lang weekend naar Londen zouden gaan. Ik was ontzettend verrast, want ik was nog nooit in Londen geweest. Kort daarna ben ik me gaan inlezen over waar ik allemaal naar zou ‘moeten’ en zou willen gaan.

Daarnaast ben ik gaan uitzoeken hoe we het beste naar Londen konden gaan. Tegenwoordig kan dit op zo veel manieren: vliegen, trein, bus, zelfs zwemmen zou een optie zijn (haha). Wij gingen in ieder geval met de trein. Dat was het goedkoopste en het fijnst qua tijden dat weekend.

Dag 1

We vertrokken vanaf Roermond met de trein richting Londen waarbij we vier keer moesten overstappen. Geen probleem, want in de trein hebben we ons goed vermaakt. Toen we aankwamen zijn we ons gaan inchecken en zijn we meteen verder op pad gegaan. Mijn vader is een groot Sherlock Holmes fan en wilde graag naar Baker Street waar deze detective heeft gewoond. Ook hebben we het Sherlock Holmes Museum even bekeken. Onze reis ging verder naar Oxford Street. Dé winkelstraat van Londen. O, wat wilde ik graag mijn handen door de rekken laten glijden. Helaas hebben we hier geen tijd voor gehad.

img_0394Na Oxford Street zijn we naar Victoria’s Secret gegaan. Dit stond op mijn lijstje van dingen waar ik per se naar toe wilde gaan. Ik had het niet verwacht, aangezien de prijzen van het merk niet erg budget zijn, maar toch heb ik me laten verleiden tot het kopen van een ontzettend mooie bh. Ik voel me er een Victoria’s Angel in. Doutzen Kroes watch out! Deze zaak kan je niet in en uit voor een kwartiertje. Het is een hele belevenis. img_0398Hierna zijn we dan ook gelijk gaan uiteten. Italiaans stond er op het menu. Ik heb  heerlijke bruschetta en een pizza gegeten met tomaat, ham,  rucola en parmezaan. Toen onze buikjes gevuld waren, zijn we nog eventjes langs Piccadilly Circus gegaan. Wat een lichtshow!

Dag 2

De eerste dag was niet helemaal vlekkeloos geëindigd. In het metrostation hadden mijn wandelschoenen het namelijk begeven. Op de tweede dag zijn we dus als eerst op zoek gegaan naar nieuwe schoenen. Gelukkig slaagden we erg snel bij Debenham, een soort van  Bijenkorf. Er stonden ontzettend lange rijen voor de ingang. Het bleek namelijk dat Kat von D aanwezig was.

img_0437Hierna hebben we snel de metro gepakt en zijn we naar de Big Ben gegaan. Zo raar om na al die jaren die toren ineens in het echt te zien. We hebben hier een beetje omheen gelopen en zijn toen naar de Westminster Abbey gegaan. Hier stond een extreem lange rij. Hier wilden we niet op wachten dus gingen we verder. We zijn een wandeling gaan maken door St. James Park waar we tientallen eekhoorns, duiven, eenden en zwanen hebben gespot. Vanuit dit park heb je een mooi uitzicht op Buckingham Palace. Hier zijn we dan ook even naartoe gegaan en hebben we natuurlijk foto’s gemaakt van de Bobby’s.

img_0496Vervolgens wilden mijn ouders graag een rondleiding door Houses of Parliament (parlementsgebouw) dat aan de Big Ben vast zit. In het begin vond ik het verhaal nog wel goed te volgen, maar op een gegeven moment boeide het me wat minder en snapte ik het niet meer zo goed. Na de tour zijn we in de London Eye geweest. Wat gaat hij hoog! Toen we aan het stijgen waren, was de zon langzaam aan het ondergaan. We hebben Londen dus bij daglicht en in het donker mogen aanschouwen, erg mooi. Hierna hebben we even snel wat gegeten bij McDonald’s aangezien het al vrij laat was. Om de avond af te sluiten zijn we nog even naar Trafalgar Square gegaan. Helaas was er in het donker niet zo veel bijzonders te zien. Ga hier dan vooral overdag naartoe.

Dag 3

Alweer de derde dag en we hadden nog niet alles van ons lijstje gezien. We zijn naar de London Tower geweest. Hier hebben we ook een rondleiding gehad met een ontzettend leuke gids die er een ontzettend leuk verhaal van maakte. Na de tour zijn we de kroonjuwelen gaan bekijken en hebben we zelf nog even rondgelopen binnen de muren. De London Tower staat bijna naast de Tower Bridge waar we vervolgens naartoe zijn gegaan. Deze was afgesloten waardoor we een heel stuk om moesten lopen om erover heen te kunnen gaan.

img_0604Vervolgens zijn we naar Camden Town gegaan. Een hele speciale wijk die ik kende van Beautygloss. Zij is hier helemaal weg van en daarom was ik er erg benieuwd naar. Het is een hele bijzondere buurt met allemaal winkels en kraampjes waar je verschillende souvenirs kunt kopen. We kwamen niet voor de kraampjes, maar voor de West Yard Food Court. Een plein met allemaal kraampjes waar verschillende internationale gerechten te koop zijn. Zo ontzettend leuk. Wanneer je met een groepje gaat, hoef je dus niet te discussiëren waar je gaat eten, want iedereen kan iets nemen wat hij of zij lekker vindt, ideaal.

img_0638Na Camden Town zijn we naar China Town gegaan waar we vervolgens ook een hapje hebben gegeten. Ik heb de lekkerste biefstuk ooit gegeten met een zwarte pepersaus met rode en groene paprika.

img_0649In de avond zijn we nog eens naar Picadilly Circus gegaan en hebben we daar wat rondgelopen en natuurlijk onze ogen uitgekeken. Vervolgens zijn we verder gaan wandelen naar Leicester Square. Op beide pleinen zijn er ’s avonds verschillende straatmuzikanten en -dansers. Een van de leukere dingen om ’s avonds te doen.

Dag 4

De laatste dag alweer. We hadden tot een uur of vijf, want dan ging de trein weer terug naar Nederland. Deze dag was dus eigenlijk om de laatste dingetjes van ons lijstje nog te kunnen gaan bezoeken. Als eerste zijn we naar Harrods gegaan, een mooi warenhuis zowel van binnen als van buiten. Hier hebben we een hele poos rondgelopen, want hier is natuurlijk ontzettend veel te zien.

img_0658Hierna zijn we naar Royal Opera House gegaan. Helaas kwamen we net te laat aan, want we zagen de laatste mensen voor de rondleiding aansluiten. Wij mochten niet meer mee. Uiteindelijk is dat goed geweest, aangezien er bij St. Paul’s Cathedral een ontzettend lange rij stond. Er had namelijk een begrafenis plaatgevonden waarbij er Royals aanwezig waren geweest. Naast dat we in de kathedraal hebben rondgelopen, zijn we de enorme koepel gaan beklimmen. In totaal hebben we 528 treden(!) beklommen om te kunnen genieten van het prachtige uitzicht dat deze kathedraal biedt. Dit was het traplopen zeker waard geweest.

img_0679Na de lange afdaling, zijn we terug gegaan naar ons hotel en hebben we onze koffers opgehaald. We zijn toen langzaamaan naar het station gegaan en hebben we de trein gepakt richting huis.

Ik heb het ontzettend leuk gehad in Londen en zoals je wel kunt lezen hebben we onze tijd optimaal benut. Vier dagen is genoeg om de hoogtepunten van Londen te kunnen bekijken. Natuurlijk kun je korter of langer naar Londen gaan, maar dat ligt er natuurlijk aan wat je er allemaal wilt doen en zien.

Mijn hoogtepunten en aanbevelingen

* Londen Eye
* Camden Town
* Victoria’s Secret
* Big Ben
* St. James Park

Zijn jullie wel eens in Londen geweest?